RtH

CV (uitgebreid)

 
Roland ten Hove
Grafisch ontwerper
telefoonnummer op aanvraag
Nederland
Software
Adobe CC

Bekend met de programma's After Effects, InDesign, Illustrator en Premiere Pro.

HASTUS

In diverse onderdelen vaardig in HASTUS.

Qgis
Talen
Nederlands, Engels, Ests en Duits

Vormgever met meer dan 20 jaar ervaring in diverse vakgebieden. Mijn expertise omvat onder andere vormgeving voor openbaar vervoer, het ontwerpen van huisstijlen en het bewaken van huisstijlen.

Dit is mijn uitgebreide CV, toegespitst op het grafisch werk dat ik gedaan heb. De beknopte, doch bredere versie is hier te vinden.

Werk
Grafisch ontwerper
Qbuzz BV2014-heden

2024

  • Qbuzz Darttoernooi. Ontwerp van het beeldmerk en bijbehorende communicatiemiddelen.
  • Qbuzz Zomerbarbecue. Ontwerp van het beeldmerk en de bijbehorende communicatiemiddelen voor dit evenement.
  • EK Voetbalpoule. Ontwerp van het beeldmerk, posters en speelschema voor de voetbalpoule.
  • Qbuzz Deur-halte-taxi. Ontwerp van het nieuwe logo van de Deur-halte-taxi van Qbuzz. Op deze manier sluit het logo beter aan bij de huisstijl uit 2022.
  • Qontrol. Ontwerp van het beeldmerk voor de app Qontrol.
  • Veilig & Gezond. Ontwerp van diverse middelen voor de interne campagne "Veilig & Gezond". Onder andere het beeldmerk en enkele digitale middelen zijn ontwikkeld, aansluitend bij de huisstijl van Qbuzz.
  • Qbuzz Intranet. Beeldmerk voor het intranet van Qbuzz. Elke regio heeft een apart kleurenschema, passend bij het palet dat in de huisstijl van Qbuzz gebruikt wordt.
  • Gebruik je eigen beker. Beeldmerk voor de interne campagne om personeel van Qbuzz erop te attenderen dat men een eigen beker moet gebruiken bij de koffieautomaten.
  • Nieuwjaarskaart 2024. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Groningen-Drenthe, Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG, GD), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de huidige ov-concessies Groningen-Drenthe, Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem en de nieuwe concessies Fryslân en Zuid-Holland-Noord. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2023

  • Qbuzz Quiz. Ontwerp van het beeldmerk en animaties voor de Qbuzz Quiz.
  • Buzzverhalen. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "Buzzverhalen" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Buzzfoto. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "Buzzfoto" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Throwback Thursday. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "Throwback Thursday" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • De Stembuzz. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "De Stembuzz" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Toerist in eigen land. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "Toerist in eigen land" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • BuzzQuiz. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "BuzzQuiz" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Qbuzz Medewerkersonderzoek. Beeldmerk voor het tweede medewerkersonderzoek uitgevoerd binnen Qbuzz. Ook zijn er geprinte en digitale communicatiemiddelen ontwikkeld.
  • Qbuzz Nazomerloterij. Ontwikkeling van het beeldmerk met bijbehorende communicatiemiddelen voor de Qbuzz Nazomerloterij.
  • Qbuzz 15 jaar. Aanpassing van het logo van Qbuzz ter ere van het 15-jarig bestaan. Voor deze gelegenheid zijn ballonnen, onderzetters, posters en diverse digitale middelen opgemaakt.
  • Nieuwjaarskaart 2023. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Groningen-Drenthe, Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen:busboekjes (DMG, GD), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2022

  • Huisstijl Qbuzz. Ontwerp van de corporate huisstijl van Qbuzz. Hiervoor werden onder andere de volgende zaken ontworpen: briefpapier, nieuwsbrieven, posters voor interne en externe campagnes, visitekaartjes, videovormgeving voor av-producties, stramienen voor social media, sjablonen voor Word en Powerpoint.
  • Qbuzz Live. Ontwerp van het beeldmerk voor het evenement Qbuzz Live. Ook de animaties zijn hiervoor geproduceerd. Alles in de nieuwe huisstijl van Qbuzz.
  • Qbuzz Loopteam. Ontwerp van het logo voor het loopteam van Qbuzz. Het logo, digitale middelen en geprinte poster, zijn opgemaakt in een aparte stijl voor sportevenementen.
  • Volleybuzz. Ontwerp van het logo voor het volleybaltoernooi van Qbuzz. Voor sportevenementen is tegelijkertijd een aparte huisstijl, aansluitend bij de corporate huisstijl, ontworpen.
  • Chauffeurspraat. Ontwerp van het logo voor de marketingcampagne "Chauffeurspraat" van U-OV. Het logo is een update van het logo uit 2018.
  • Welkom terug in de tram. Beeldmerk om passagiers opnieuw te verwelkomen in de tram, die een lange tijd niet had gereden in verband met werkzaamheden.
  • Wij Zijn Qbuzz. Beeldmerk voor een interne campagne binnen Qbuzz. Ook de uitwerking van de campagnemiddelen behoorde bij de uitwerking.
  • Medewerkerbetrokkenheidsonderzoek. Beeldmerk voor het eerste medewerkersonderzoek uitgevoerd binnen Qbuzz. Ook zijn er geprinte en digitale communicatiemiddelen ontwikkeld.
  • Vitaal en in balans. Beeldmerk voor een interne campagne.
  • Qbuzz Connected. Ontwerp van het beeldmerk voor de app en campagne Qbuzz Connected. Naast het logo zijn ook alle bijbehorende instructie- en promotiemiddelen ontwikkeld.
  • Buzzverhalen. Ontwerp van het beeldmerk voor de campagne "Buzzverhalen" in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Nieuwjaarskaart 2022. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Groningen-Drenthe, Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG, GD), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2021

  • U-OV Brievenbus. Beeldmerk voor een marketingcampagne van U-OV.
  • Huisstijl reisinformatie Qbuzz. Ontwerp, ontwikkeling en implementatie van de huisstijl van reisinformatiemiddelen in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. De volgende zaken werden opgemaakt; vertrekstaten, informatiepanelen, halteborden, busboekjes, reisinformatieschermen in voertuigen, vormgeving bij verstoringen en calamiteiten, stickers in de voertuigen en stramienen voor marketingcampagnes en social media.
  • Westraven Magazine. Beeldmerk voor een intern magazine uitgegeven rondom de verhuizing van de Utrechtse stelplaats.
  • Westraven. Beeldmerk voor promotiemateriaal voor de nieuwe stelplaats.
  • De Route Van... Beeldmerk voor de een marketingcampagne van U-OV. Naast het beeldmerk is ook de videovormgeving gerealiseerd voor dit project.
  • Klopt als een bus quiz. Beeldmerk voor een marketingcampagne van U-OV.
  • U-OV De Stembus. Beeldmerk voor een marketingcampagne van U-OV.
  • Toerist in eigen land. Beeldmerk voor een marketingcampagne in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Throwback Thursday. Beeldmerk voor een marketingcampagne in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • De Stembuzz. Beeldmerk voor een marketingcampagne in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Klopt als een buzz quiz. Beeldmerk voor een marketingcampagne in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Welkom in je nieuwe tram! Beeldmerk dat getoond werd op de informatieschermen in de trams om passagiers te verwelkomen in de nieuwe trams van U-OV.
  • Wist je dat...? Beeldmerk dat gebruikt werd voor een campagne in de nieuwe trams van U-OV.
  • Qbuzz Kabelkrant (narrowcasting). Volledige ontwikkeling van een nieuwe vormgeving voor de interne informatieschermen op alle locaties van Qbuzz.
  • Qbuzz Deur-halte-taxi. Ontwerp van het logo van de deur-halte-taxi van Qbuzz in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem.
  • Nieuwjaarskaart 2021. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2020

  • Huisstijl Qbuzz. Ontwerp van de corporate huisstijl van Qbuzz. Binnen dit project werden de volgende zaken ontworpen: visitekaartjes, nieuwsbrieven, posters voor (interne) campagnes, visitekaartjes en videovormgeving voor av-producties.
  • Samen verantwoord werken. Ontwerp van diverse middelen om de coronamaatregelen te communiceren.
  • Nieuwjaarskaart 2020. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2019

  • Magazine 2020. Ontwikkeling van het beeldmerk voor het magazine "2020". Een magazine bedoeld voor alle chauffeurs rijdend in de ov-concessie U-OV. Ook de complete opmaak van het magazine behoorde tot het project.
  • Q2020. Beeldmerk voor de communicatie rondom het interne project "Qbuzz 2020".
  • Implementatie huisstijl U-OV. Implementatie van de nieuwe huisstijl van U-OV. Binnen de kaders van de voorgeschreven huisstijl zijn de volgende zaken ontwikkeld: vertrekstaten, informatiepanelen, halteborden, busboekjes en lijnfolders, reisinformatieschermen in voertuigen, vormgeving bij verstoringen en calamiteiten, stickers in de voertuigen en sjablonen voor social media.
  • Nieuwsbuzz. Ontwerp van het beeldmerk voor de interne nieuwsbrief voor medewerkers in de regio Utrecht. Ook de wekelijkse opmaak van de nieuwsbrief behoorde tot het project.
  • Nieuwjaarskaart 2019. Ontwerp van de nieuwjaarskaart van Qbuzz die verspreid is onder al het personeel.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2018

  • Huisstijl reisinformatie Qbuzz. Ontwerp, ontwikkeling en implementatie van de huisstijl van reisinformatiemiddelen in de regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. De volgende zaken werden opgemaakt; vertrekstaten, informatiepanelen, halteborden, busboekjes, reisinformatieschermen in voertuigen, vormgeving bij verstoringen en calamiteiten en stickers in de voertuigen.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio's Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem bij onder andere dienstregelingwijzigingen: busboekjes (DMG), lijnfolders (U-OV), aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, vertrekstaten treinstations, plattegronden busstations, omgevingsplattegronden, reisinformatieschermen in bus en tram en afbeeldingen voor de social mediakanalen.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessies Utrecht (U-OV) en Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2017

  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio Utrecht (U-OV) en bij o.a. dienstregelingwijzigingen: lijnfolders, aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, omgevingsplattegronden en informatieschermen op de schermen in de bussen en trams.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessie Utrecht (U-OV) . Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2016

  • Duurzaam U-OV. Beeldmerk voor de brede campagne van U-OV om alle duurzame projecten te promoten.
  • Qbuzz Chauffeurspagina. Beeldmerk voor de informatiepagina voor chauffeurs binnen de concessie Utrecht (U-OV). Ook de realisatie en het onderhoud van de website behoorden tot het project.
  • U-OV Koningsnacht. Beeldmerk en communicatiemiddelen voor het nachtnet dat door U-OV wordt gereden tijdens Koningsnacht. Ook Syntus Utrecht haakt aan bij deze communicatie tijdens deze nacht.
  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio Utrecht (U-OV) en bij o.a. dienstregelingwijzigingen: lijnfolders, aangepaste halteborden, informatiepanelen op busstations, omgevingsplattegronden en afbeeldingen op de informatieschermen in de bus en tram.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessie Utrecht (U-OV) . Deze kaarten worden gebruikt voor instructiedoeleinden, reisinformatie en ter illustratie bij nieuwsberichten en in plannen.

2015

  • Opmaak van reisinformatiemiddelen. Opmaak van de volgende zaken voor de regio Utrecht (U-OV) en bij o.a. dienstregelingwijzigingen: lijnfolders en aangepaste halteborden.
  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessie Utrecht (U-OV) . Deze kaarten worden gebruikt voor diverse ontwikkelteams en voor instructiedoeleinden.

2014

  • Opmaak van routekaarten. Realisatie van routekaarten van alle buslijnen binnen de ov-concessie Utrecht (U-OV) . Deze kaarten worden gebruikt voor diverse ontwikkelteams en voor instructiedoeleinden.
Grafisch ontwerper
Creative Solutions2015-2024

2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

  • Nieuwjaarskaart 2016

2015

Grafisch ontwerper
RtH Design2002-2015

2014

2012

2011

2010

2009

  • LTV Ochtendshow. Beeldmerk voor een programma op de lokale zender LTV.
  • HFA-Soft. Beeldmerk voor een hostingbedrijf.
  • Xnewz. Beeldmerk en huisstijl voor een mediawebsite.
  • Mediablogger. Beeldmerk voor een weblog/mediasite.
  • Amizade. Beeldmerk voor een studentenvereniging van de Universiteit van Utrecht.
  • Nederlands Televisietunes Archief. Ontwikkeling van het logo en een huisstijl voor het Nederlands Televisietunes Archief.
  • DM Nieuws. Vormgeving voor de av-producties van de mediawebsite Digitaal Media.
  • Future TV. Beeldmerk voor een digitale tv-zender.
  • LTV Zendervormgeving. Vormgeving voor de lokale zender LTV.
  • LTV. Beeldmerk voor de lokale zender LTV.
  • AlexMedia. Beeldmerk voor een IT-specialist.
  • 20 jaar RTL 4. Opmaak van een aangepast logo voor het 20-jarig bestaan van de zender RTL 4. Ook de realisatie van een bijbehorende animatie behoorde tot dit project.
  • DSR Onderhoudswerken. Beeldmerk voor een aannemersbedrijf.
  • Nieuwsflits. Vormgeving voor een nieuwsprogramma geïntegreerd in een av-productie.
  • RTV Haarlem - Kabelkrant. Opmaak van de vormgeving van de kabelkrant van RTV Haarlem.
  • Nieuwjaarskaart 2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002