Huisstijl Qbuzz 2022
Na ongeveer 2 jaar is de huisstijl van Qbuzz opgefrist zodat deze breder ingezet zou kunnen worden binnen de gehele organisatie. Logo en sommige elementen zijn behouden gebleven in de nieuwe huisstijl. Het logo is gelijk gebleven aan het ontwerp van Üppig uit 2008.
Communicatiemiddelen
Alle gedrukte communicatiemiddelen volgden na de uitrol eenzelfde stramien qua documentopbouw.
Kabelkrant
Naast de gedrukte middelen, is ook de kabelkrant aangepast. Eén herkenbare stijl, met ruimte voor een regionaal/lokaal element. In dit geval in de vorm van fotografie.
Interne & externe communicatie
Voor de afbeeldingenbibliotheek zijn generieke beelden ontwikkeld die voor zowel interne als externe communicatiedoeleinden ingezet kunnen worden.
Promotiemiddelen
De huisstijl is logischerwijs ook extern doorgetrokken, bijvoorbeeld naar wervingsmiddelen. Hiernaast is links een banier te zien van ruim 2 meter hoog. Rechts een flyer op A5-formaat.
Instructiemiddelen
Interne instructiemiddelen zijn eveneens aangepast, bijvoorbeeld de routebeschrijvingen.
Bedrijfswagens
De nieuwe huisstijl is ook toegepast op diverse nieuwe bedrijfsvoertuigen, niet zijnde bussen. Bussen volgen de huisstijl die specifiek is bedoeld voor reisinformatie en marketing.
Digitale toepassingen
Voor social media zijn diverse sjablonen ontwikkeld om zo consistent mogelijk uitingen op te maken.